מלאו טופס לחזרה

ייצוג מעסיקים במקרים של הטרדה מינית בעבודה

הפעם נעסוק בנושא ההטרדות המיניות מנקודת מבט קצת אחרת. מה אם בכלל מדובר במעסיק, אשר עומדת מולו תביעה בעניין הטרדה מינית – ובכן, כתבה זו תעסוק בנקודת המבט הזאת. שכן, כפי שרבים מאיתנו יודעים, באם עובד/ת מזהה מצב של הטרדה מינית הרי שבאפשרותו/ה להגיש תביעה בהתאם ולמצות את הדין המשפטי. מה זה אומר מבחינת המעסיק? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

מה הן הטרדות מיניות?

הטרדות מיניות מוגדרות כמקרי דבר על פי החוק למניעת הטרדות מיניות. בין אם מדובר בהצעות, איומים, הפעלת כוח, הפעלת מרות, התייחסויות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני וכן הלאה. אם לא ברור למישהו מסוים מה יכול להיחשב כהטרדה מינית – הוא בהחלט יכול להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדבר על מנת לקבל בהירות.
הטרדה מינית יכול להיות קלה כמו שיח, ומורכבת כמו אקט פיזי וענייני מרות. הטרדה מינית יכולה להיות מופנית כלפי כל מיני וכל אדם בלי קשר לנטייה מינית. כשהיא קשורה למקום העבודה, הרי שלכל צד יש חובות וזכויות. במקום העבודה יש מעין בית חם, תקשורת חברתית ערה, מקום בו נבנים יחסי ידידות וחברות. וכן, לעתים, גם קשרים שיש בהם משיכה מינית מסוימת. עם הזמן המשותף, והאינטראקציות החברתיות המעודנות, אפשר שיהיו אזורים בהם אחד או יותר מהצדדים – יפתח איזה רצון במשהו "מעבר" לפן המקצועי. עצם הבעת הרצון, או הבעה מרומזת שלו – לא מהווה בפני עצמה הטרדה מינית, בייחוד אם מדובר במעשה שלא חוזר על עצמו לאחר שהובהר הסירוב. אך במידה וישנם יחסי מרות, וחזרתיות בעצם ההצעה על כל ביטוייה – זה בהחלט יכול להיחשב כמקרה לדוגמה של הטרדה מינית. אם כי, זה מאוד תלוי בהקשר.

איך לדעת מה נכון?
במילים אחרות, באם אחד הצדדים מקבל את המסר שמדובר בחיזור שאינו לגיטימי מטעם הצד השני – הרי שהוכרז כאן גבול מסוים. במילים נוספות, אם אחד הצדדים הוא המעסיק ו/או נמצא בעמדות סמכות ו/או מרות כזאת או אחרת מול הצד השני, הרי שגם זה עלול להיחשב כמקרה של הטרדה מינית. גם אם הצד השני לא שרטט גבול באופן מוכרז ומוצהר.

מה אחריותו של מעסיק?

יש מקרים מסוימים בהם יהיה נכון לברר על ייצוג מעסיקים במקרים של הטרדה. למעסיק יש מספר תחומי אחריות אל מול העובדים שלו. אחד מהם, הוא הצבת ויצירת מערך למניעת הטרדה מינית ו/או של הגנה על אלו שיצא להם לחוות מקרה אותו הם מגדירים ככזה. כלומר, יש כל מיני דברים שמעסיק יכול לעשות על מנת לשמור על הזכויות של העובדים שלו ולהקל עליהם להימנע מלחוות מקרים כאלה. או, לחילופין, לקחת פעולה פרואקטיבית, בקלות, פשטות ויעילות יחסית באם ברצונם להביא לכך תיקון ומענה. בהינתן שחלה על המעסיק חובת התייחסות ולא עשה זאת, אפשר שיש לו מידת אחריות משפטית מסוימת. כמו לדוגמה, החובה לפרסם תקנון בנידון, באם יש לו יותר מ-25 עובדים המועסקים בחברתו.
מצד אחד, למעסיק אחריות להגדיל ולעשות, על פי החוק, ואף מעבר לכך – על מנת לסייע לעובדיו לשמור על עצמם בגזרה זו. מצד שני, למעסיק יש אחריות להימנע מלהוציא לפועל מקרים אשר יכולים להיחשב בעיני עובדיו, כמו גם בעיני החוק – כהטרדה מינית. כיצד יוכל לעשות זאת?

להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנישה?

ובכן, נניח כי למעסיק יש עניין מסוים באחד העובדים או העובדות – ביכולתו לבדוק עם עורך דין המתמחה בנישה מקצועית זאת, מה הן האפשרויות שלו, באם ברצונו להביע עניין חיזורי מסוים באחד העובדים או העובדות. באם לא עשה זאת, ופשוט עשה כמידת שיקול דעתו ולפתע גילה שהצד השני מעמיד מולו תביעה הקשורה להטרדה מינית – זה הזמן כן להתייעץ עם עורך דין המתייעץ לכך. וזאת על מנת לגלות את העובדות, להביא בהירות למצב ובאופן כללי לדייק את הטיעונים שלו על מנת להעניק לבית הדין תמונה נקייה וקונקרטית. שאולי, במסגרתה – התרחשה אי הבנה, או שהסיפור האמיתי להתגוללות האירועים דווקא לא מכיל שום סיפור של הטרדה מינית.
התייעצות עם עורך דין המתמחה בנישה מקצועית זו, יכולה לסייע עד מאוד להבאת בהירות לאירועים וייצוג התיק המשפטי בבית המשפט, אם זה באמת מה שעומד על הפרק – באופן מקצועי, יעיל ומתוך ניסיון קודם והבנה מקצועית מעמיקה של בעל המקצוע המטפל בנושא מבחינה משפטית. למידע נוסף בנושא זה, ניתן ליצור קשר עם משרדנו – אשר מייעץ ומייצג לקוחות למעל לשני עשורים. משרדנו זכה לדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים. ניתן לפנות כעת על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות.

<strong>לממש את האופציות? מה חשוב לדעת אם פוטרתם מחברת הייטק</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הטרדה מינית(פתח בטאב חדש בדפדפן)

איסור שכר כולל(פתח בטאב חדש בדפדפן)

על פרשיית קצב והטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הטרדה מינית כתאונת עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן