מלאו טופס לחזרה

הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית יכולה להיות כל דבר על ספקטרום המיניות: החל מהצעות מיניות מטעם מעסיק, הצעות ניכרות מקולגה לעבודה ואף כמובן מגע לא רצוי על ידי מישהו משותפי המשרד. בפסקאות הבאות נציג את האופציות עבור העובדת או העובד המעוניינים לדווח ולפעול כנגד הטרדה מינית ועל חובותיו של המעסיק בטיפול ובמניעת הטרדה מינית.

מהי הטרדה מינית?

ראשית יש לציין, שברמת ההגדרה, מדובר בפגיעה בחירות, כבוד או זכותו לשוויון של אדם בכל מיני אופנים רלוונטיים. לדוגמה, סחיטה באיומים בעלת אופי מיני, הינה סוג אחד של פגיעה שכזו, כאשר מטרתה היא להניע אדם לעשות מעשה או להניע אותו מלעשות מעשה. כאשר יש לכך אופי מיני, הדבר נכלל במסגרת הטרדה מינית. מעשים מגונים, הינם אקט נוסף הנכלל בקטגוריה זו, כאשר מדובר על מעשים שמטרתם היא גירוי, סיפוק או ביזוי מיני.  בקטגוריה זו ניתן לכלול גם הצעות חוזרות להן אופי מיני (הצעות שנושאן הדגיש כי אינו מעוניין בהן),  התייחסויות חוזרות להן אופי מיני כאשר הן מכוונות למיניות של אותו אדם כאשר הוא הראה שאינו מעוניין בהן.

נוסף על כך, ניתן לכלול גם אמירות בעלות אופי מבזה או משפיל המופנית למיניותו או למינו של אדם, לרבות לדבר או לשאול על חיי מין מבלי שהדבר התבקש או קיבל אישור. ניצול יחסי מרות על רקע מיני, הוא דוגמה נוספת והיא חלה על מקרים בהם לצד אחד ישנה סמכות במקום העבודה, ולצד השני לא. התנכלות על רקע מינית היא דוגמה נוספת והאחרונה שנציין לסעיף זה, המציינת פגיעה הקשורה להטרדה, תלונה או תביעה אודות הטרדה מינית. ישנם חוקים כנגד זה כדי שאנשים יוכלו להתלונן תוך שהחוק מגן עליהם ממעשיהם של אלו שהתלוננו אודותיהם.

תביעה כספית או תלונה במשטרה

כיצד בוחנים טיבה של הטרדה מינית?

כדי לבחון מידתו של תיק הטרדה מינית, ישנם מבחנים סובייקטיביים מסוימים הנערכים על ידי שופטים בבתי משפט שמטרתם לזהות מה אדם "נורמטיבי" היה צריך לדעת, לראות או להרגיש בסיטואציה נתונה כדי לבחון אם התרחשה הטרדה, או לחילופין, חיזור לגיטימי. עקב כך ששופטים הם בני אדם, טוב לצייד אותם בכל העובדות וההקשרים כדי להעצים אותם להעביר שיפוט אובייקטיבי ככל האפשר. כשיש עורכי דין מוכשרים מן השורה הראשונה שעומדים לצד הלקוח, תפקידם ליידע את השופט בכל האלמנטים השונים כך שיקבל את התמונה הצלולה לגבי מה שקרה.

כיצד משרדנו יכול לעזור?

עובדים שחוו הטרדה מינית במקום העבודה, יכולים להגיש תלונה לאלו האחראיים על מניעת הטרדה מינית במקום העבודה, כמו גם תלונה במשטרה ואף תביעה אזרחית לפיצויים. במקרים מסוימים, בהינתן פיטורין בהקשר של הטרדה מינית אפשר שתהיינה זכאות לפיצויי פיטורים. כשיש לך עורך דין מן השורה הראשונה לצידך, יש לך מושב בשורה הראשונה למופע הממחיש את כל הזכויות שלך ונלחם עבורך בבית המשפט כדי להביא למימושן כחוק. משרדנו מייצג לקוחות זה כשני עשורים ואף קיבל דירוג BDI כאחד ממשרדי עורכי הדין המומלצים. לפרטים נוספים אנא צור קשר.

עזיבת עבודה בגלל תלונה על הטרדה מינית(פתח בטאב חדש בדפדפן)

על פרשיית קצב והטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג בסכסוכים עסקיים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג בתיקי הטרדה מינית במקום העבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן