מלאו טופס לחזרה

החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה

הטרדה מינית במקום העבודה עשויה להזיק לשני הצדדים המעורבים וגם למקום העבודה שבמסגרתו התרחשה ההטרדה. מקום העבודה עלול לסבול לדוגמא מפרסום שלילי וגם מקושי בגיוס עובדים. מה החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה.

משום כך, מקומות עבודה רבים נוטים לטאטא מתחת לשטיח הטרדות מיניות, או מנסים לפתור את הבעיה בתוך מסגרת הארגון בלי לערב גורם חיצוני. אולם, כתוצאה ממצב עניינים זה, ייתכן שהמטריד ימשיך במעשיו והמוטרד יפנה לבית הדין לעבודה כדי לממש את זכויותיו.

על מנת להימנע ככל הניתן מדינאמיקה זו, מומלץ להסתייע בשירותיו של עו"ד דיני עבודה.

מדוע להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני עבודה

הטרדה מינית היא עבירה רצינית ויש לה השלכות גם במישור הפלילי וגם במישור האזרחי. משום כך, גם מעסיקים שבמקום עבודתם התרחשה הטרדה מינית וגם עובדים שחוו הטרדה מינית במקום עבודתם עשויים להפיק תועלת מקבלת ייעוץ מעורך דין המתמחה בדיני עבודה.

מומלץ לכל אדם שהוטרד מינית או חווה התנכלות לפנות לקבלת ייעוץ משפטי לפני קבלת ההחלטה על נקיטת צעדים כלשהם, משפטיים או אחרים כלפי המטריד. עורך דין מיומן ומקצועי בתחום של הטרדות מיניות במקום העבודה, ידע לזהות ולאבחן את סוג הבעיה ואת מידת חומרתה ולפיכך להציע דרכי התמודדות אפשריות, משפטיות או אחרות.

על עורך הדין להיות מסוגל לפרוס בפני הלקוח שלו את שלל ההשלכות האפשריות של פניה לערכאות משפטיות בפן הנפשי, ברמה התעסוקתית וגם ברמה המקצועית.

ייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה

מהם העונשים הקבועים בחוק על הטרדה מינית

מי שחווה הטרדה מינית רשאי להגיש תלונה נגד המטריד במשטרה וגם תביעה אזרחית. העונשים על הטרדה מינית במישור הפלילי נעים בין שנתיים לעד חמש שנות מאסר, תלוי בחומרת העבירה ובנסיבות בהן היא בוצעה:

  • עד שנתיים מאסר – עונש מינימלי מסוג זה יוטל במקרה של הטרדה מינית הכוללת הצעות בעלות אופי מיני או התייחסות על רקע של נטייה מינית.
  • עד שלוש שנות מאסר – עונש מסוג זה יוטל על המטריד במקרה של התנכלות לאדם אחר.
  • עד ארבע שנות מאסר – עונש זה יוטל על מי שגם ביצע הטרדה מינית וגם התנכל לאדם שאותו הוא מטריד.
  • עד חמש שנות מאסר – העונש על פרסום תכנים מיניים אשר בהם מעורב אדם אחר ללא הסכמתו במדיה דיגיטלית או באמצעים אחרים עומד על חמש שנות מאסר.

בנוסף, על פי חוק, נפגעי הטרדה מינית זכאים להגשת תביעה אזרחית על מנת לקבל פיצוי כספי. זאת ועוד – החוק אומר שניתן להגיש תביעה ולקבל פיצויים גם ללא הוכחת נזק.

הסכום המקסימלי שניתן לקבל במקרה זה הוא עד 120 אלף ₪. מי שהוכיח כי נגרם לו נזק נפשי או פיזי כתוצאה מההטרדה, עשוי להיות זכאי לקבל סכום גבוה יותר.

משרד עו"ד מומלץ בתחום של דיני עבודה

בעת הבחירה במשרד עו"ד המתמחה בתחום של הטרדות מיניות במקום העבודה, חשוב לבדוק שהמשרד אכן מקצועי, מנוסה ובעל מוניטין מעולים. לשם כך, מומלץ לבקש ולראות עדויות להצלחות עדכניות בתחום ממשפטים קודמים.

מומלץ גם לקרוא המלצות של אנשים אודות המשרד ברחבי הרשת. משרד עורכי הדין של אריק שלו ושות' עוסק מתמחה בתחום של דיני עבודה והינו בעל ניסיון רב ומקיף בטיפול במקרים של הטרדות מיניות במקום העבודה. עורך הדין אריק שלו נחשב למומחה בתחום של דיני עבודה והוא אף מעביר הרצאות בתחום זה בבתי ספר למשפטים.

אנו מזמינים אתכם ואתכן לפנות למשרדנו עוד היום ולקבל שירות מהמעלה הראשונה לצד יעוץ מקצועי ומקיף בתחום של הטרדות מיניות.

הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הטרדה מינית(פתח בטאב חדש בדפדפן)

עונש על הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

על פרשיית קצב והטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג בתיקי הטרדה מינית במקום העבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

חוק למניעת הטרדה מינית(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן