מלאו טופס לחזרה

עורך דין הטרדה מינית בעבודה – מה נדרש ולמה צריך?

עורך דין לנושא הטרדות מיניות במקום העבודה יכול להידרש במצבים בהם רוצים לקבל סיוע משפטי על מנת להגשים תוצאה מסוים עם מערכת המשפט – הן בפן הפלילי והן בפן האזרחי. עורך הדין יכול לסייע גם מתוקף היותו אדם שמכיר את הזירה וראה אי אילו אנשים הולכים את הדרך הזאת. ועל פי כן, יכול לסייע בהיותו מזוהה עם תוואי השטח שאולי יכללו הליכי בירור וחשיפה, על כמה וכמה רבדים. איש מקצוע שיודע לשמור על דיסקרטיות ולהעניק ייעוץ מקצועי הולם יכול להיות בעל ערך בהשלמת ההליכים, כמו גם לסייע ברבדים מקצועיים שונים להשלמת ההליך.

מה נדרש מעורך דין המתמחה בתחום זה?

עורך דין אשר יכול לסייע בתחום ההטרדות המיניות מתבקש להיות בקיא בתחום, כמו גם להחזיק את המיומנות והניסיון המספקים על מנת לתמוך במטרות המשפטיות של לקוחותיו. מי שמבקש לעצמו ייעוץ וליווי משפטי בתחום זה, יכול לבחור עורך דין מנוסה מספיק, מעורה בניואנסים ובתקדימים ובעל תיק הצלחות מוכח. וזאת על מנת להתכוונן לעבוד עם עורך דין אשר ידע לנהל את התיק המשפטי, ולבצע הערכת סיכויים וסיכונים נכונה ככל האפשר, כל מקרה והקשרו.

על כן, עורך דין בקיא באמת, יחזיק בתובנות וניסיון מספק על מנת לנתח את המצב המשפטי, להעריך את סיכויי ההצלחה כמיטב יכולתו ברגע נתון, ויבין בגדול מה ההליך המשפטי עלול לטמון הן ברמת הפן האישי (התמודדות רגשית ופסיכולוגית עם הגורמים השונים המעורבים במצב). עורך דין המתמחה בנישה משפטית זו, יכול לסייע ללקוחותיו להיתמך לכל אורך הדרך ולהתקדם באופן נתמך ליעדם המשפטי.

כיצד עורך דין מקצועי יכול לסייע?

יש לציין, כי ניתן להשלים הליכי תלונה במספר דרכים:

  1. אל מול הממונה על הטרדות מיניות במקום העבודה (אם ישנו, ו/או אם ישנו בקיבולת מספקת)
  2. כדרך תלונה במשטרה ואף כדרך הליך פלילי
  3. כדרך הגשת תביעה לבית משפט אזרחי (מה שיכול לפתוח את הדלת לקבלת סעד פיצויים בהתאם)
  4. הליך משמעתי בבית דין משמעתי (כל עוד מדובר על עובדי מדינה)

אין צורך לבחור במסלול אחד ולחלוטין ניתן להתחיל את כל שלושת הערוצים במקביל אם כך רוצים. עורך דין המתמחה בנישה זו של הטרדות מיניות, יידע לייעץ עבור כל אחד מהם, או להפנות למי שכן יכול לסייע בהתאם – על מנת להפיק את המיטב מן הפוטנציאל המשפטי העומד לזכות הצד המתלונן.

ובכך, מבלי לצלול למים, אלא רק סקירת שטח הפנים שלהם – אנו כבר רואים מזלגות וצמתים אפשריים ושלל אפשרויות שונות שאדם בלי ידע משפטי מוקדם בנישה זאת לא בהכרח היה שוקל. היכולת להכיר את המטאריה (החומר) המשפטית על בוריה, יכולה לסייע בהבנת האפשרויות השונות והענקת תמיכה משפטית מספקת בעבורן.

באילו מקרים נוספים עורך דין בקיא יכול לסייע?

ישנם מקרים, בהם עורך דין המתמחה בנישה של הטרדות מיניות – יסייע דווקא במקרים שאינם מערבים הטרדה מינית. לדוגמה, אפשר שאנשים יתאהבו באופן ספונטני וטבעי, וכעת עליהם להבין כיצד זה משפיע על תפקידם ומידת אחריותם. בייחוד אם בין הצדדים יש מידה או זיקה מסוימת של יחסי מרות. גם במקרה זה, ישנן פעולות ואפשרויות שניתן לקחת על מנת להעניק תמיכה משפטית לצדדים ולאפשר להם להשלים מטרות משפטיות מסוימות. במקרה זה, לנהל קשר רומנטי באופן שאינו דורך על משמעויות החוק. 

איזה חוק? החוק למניעת הטרדה מינית כמובן – אשר במסגרתו מוגדרת סביבת עבודה בריאה, וכביכול, נקייה, מהטרדה מינית במקום העבודה. לפיו, מפורטים הקשרים בהם התנהגות מסוימת יכולה להיחשב כהטרדה מינית ועל פי כן גם כבלתי חוקית. היכולת להתייעץ עם עורך דין שבאמת מבין את מלאכתו, יכולה לסייע לבני זוג, ו/או אנשים שרוצים להיות כאלה – להבין כיצד להימנע מלעבור על החוק או לעשות את מה שהם בכל מקרה רוצים לעשות – בלי התנגשות חוקית.

אין החוק נועד לאסור או למנוע יחסים אשר מתקיימים בהסכמה ומרצון, אלא רק לשרטט נורמות התנהגויות מסוימות על מנת לשמור על העובדים במקום העבודה, ולהתריע מפני היתכנותן של יחסים המערבים הפעלת יחסי מרות או עצם היתכנותם של יחסי מרות "ברקע" / או בהקשר של היחסים. ניצול מכוון או שלא של פערים פסיכולוגיים. בקיצור, יחסים שלא היו מתקיימים אם לא היה הקשר של יחסי מרות.

למידע נוסף לגבי נושא זה, ולקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות – ניתן ליצור כעת קשר עם משרדנו. משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות למעל 20 שנים, כמו גם זכה בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים.

מדריך לממונה על מניעת הטרדה מינית בעבודה באשר לנהלי הטיפול בהטרדה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג מעסיקים במקרים של הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שימוע לפיטורין(פתח בטאב חדש בדפדפן)

חבות מעסיקים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

על פרשיית קצב והטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הטרדה מינית כתאונת עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הטרדה מינית(פתח בטאב חדש בדפדפן)

החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן