מלאו טופס לחזרה

עו"ד הטרדה מינית בעבודה מומלץ

מי הוא עורך דין המומלץ לענייני הטרדה מינית במקום העבודה? ובכן, סביר להניח שלכל אחד תהיה דעה משלו. האם צריך דירוג BDI אשר יעיד על דירוג גבוה ותואר הכרה כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים? האם תיק הצלחות מוכח יעשה זאת? האם דווקא ניסיון של מעל לשני עשורים בייעוץ וייצוג לקוחות בתחומים משפטיים שונים? איננו יודעים, ואין הנחתום מעיד על עיסתו, מעבר לכך שנוכל להגיד שלמעשה יש לנו את כל אשר צוין בפסקה זאת. בכתבה הבאה, נשתדל לתת מענה לאנשים אשר מחפשים עורך דין מומלץ לנישה זאת ונחווה דעתנו באם היא תוכל לסייע בהכוונה ובייעוץ לנושא זה.

האם הניסיון חשוב באיתור עורך דין מומלץ?

יכול להיות כי עורך דין המתמחה בהטרדות מיניות – יהיה זה אשר טיפול במאות מקרים, ונתקל בטווח נרחב של התנהגויות אשר יכולת להיחשב כהטרדה מינית. בין אם חד פעמיות, בין אם חוזרות על עצמן – ועבור שלל נסיבות גיל, מקומות עבודה, תפקידים, דינמיקות יחסים והקשרים.  הניסיון הרב שעורך דין שכזה צובר עם הזמן, מאפשר לו להחזיק ביכולת להעריך כל מקרה והקשרו. קצת כמו אדם המתאמן בחץ וקשת מבלי לעשות שימוש בכוונת מקצועית. אותו קשת, לומד לכוון למטרה תוך שימוש במערכת הטבעית של הגוף לכוון את החוץ. עם הזמן, הקשת יודע לכוון גם בלי אביזר כוונת חיצונית, ואף לדיוק די גבוה, ובאופן טבעי.

כך עורך דין מקצועי "שכבר ראה הכל", יכול לפתח מעין כוונת פנימית שכזאת ויכול לנתח תיקים לעומקים, רוחבם ואורכם ולכל הפחות להעניק ולשדר תחושת ביטחון ואמונה לכל אורך הדרך. גם אם מדובר בהליכים מורכבים ורגישים. עורך דין שכזה יידע לשאול את השאלות החשובות, להבין את ההשלכות האפשריות לנקיטת הליך פלילי, אזרחי, משמעתי (אם מדובר במקומות עבודה של עובדי מדינה) ואף בתוככי מקום העבודה (אולי, במסגרת הליך עם הממונה למניעת הטרדות מיניות במקום העבודה).

מה יכול להיחשב כהטרדה מינית?

החוק מגדיר מספר סוגי התנהגויות או הקשרים אשר יכולים להיחשב כמעין הטרדה מינית ועל פי כן כמקרה אשר נוגד לו. לרבות:

  1. לדרוש ביצועם של מעשים להם אופי מיני
  2. לבצע מעשים מגונים על פי התצורה שהחוק מתכוון להם
  3. להציע הצעות שיש להן אופי מיני ו/או להתייחס באופן שחוזר על עצמו למיניות של אדם. וזאת לאור העובדה כי אותו אדם אכן הבהיר כי אין לו עניין להצעות ולהתייחסויות אלו, ואף הביע התנגדותו לכך.
  4. התייחסות משפילה למיניותו של אדם, מגדרו או נטיות מיניות כאלה ואחרות.
  5. פרסום תכנים המתמקדים במיניותו של אדם מבלי לקבל הסכמה מפורשת מצידו.

מעבר לכל זה, ניתן למנות גם קיומם של יחסים בעל אופי מיני כלשהו – כאשר קיימים בין הצדדים יחסי מרות. ובכך, גם מעשים אשר לא בהכרח היו נחשבים כמקרים של הטרדה מינית על פי החוק, עלולים להיחשב כך לאור ההקשר. מערכת יחסים מינית בין עובדים שאין ביניהם יחסי מרות לא בהכרח תיחשב כאותה ישות באם כן היו ביניהם יחסי מרות. עורך דין מומלץ, חד, שיודע את המטריה המשפטית שלו ידע להצביע על הדבר ולהצביע ללקוחותיו על נושא זה.

מדוע ואיך בקיאותו של עורך דין יכולה להוסיף המון?

באופן זה, הצעות להן אופי מיני, או התייחסויות מיניות לעובדים מצד מעסיקים או ממונים יכולים להוות בפני עצמן מקרים של הטרדה מינית עקב כך שהם עלולים להתפרש כניצול של יחסי מרות – כל עוד מדובר במקרים אשר חוזרים על עצמם. עורך דין מומלץ המתמחה בנושא זה, לוודאי יידע לבדוק באם מדובר בהתנהגות החוזרת על עצמה על מנת להעריך את סיכויי התיק "להצלחה".

בנסיבות מסוימות, אפשר שיהיו נא התנהגויות אשר ייחשבו כהטרדות מיניות גם אם אינן מופנות לאישה באופן ספציפי. כמו לדוגמה, צפייה בתכנים מיניים, ריבוי בבדיחות גסות ו/או בהתייחסויות להן אופי מיני ולו באופן מרומז – וזו כי מדובר בהתנהגויות אשר יש בהן על מנת לייצר סביבה עבודה שאינה בהכרח בריאה ומוגנת וכי אפשר שיש בכך מן המספק על מנת לקרוא לתופעה זו הטרדה מינית. עורך דין מומלץ ובקיא יידע להעריך את הסיטואציה הזאת ולסייע ללקוחותיו לתרגם את המקרה מבחינה משפטית.

למידע נוסף לגבי נושא זה, ולקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות – ניתן ליצור כעת קשר עם משרדנו. משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות למעל 20 שנים, כמו גם זכה בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים.

הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

יחסי מרות בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

עונש על הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

על פרשיית קצב והטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

עזיבת עבודה בגלל תלונה על הטרדה מינית(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן