מלאו טופס לחזרה

תנאים בפוליסות חבות מעסיקים

גם מעסיקים שעושים כמיטב יכולתם לשמור על תנאי הבטיחות, לעדכן אותם תקופתית ובאופן כללי לוודא שהכל עובד פיקס – לא שולטים בכל תנאי, בכל רגע, בכל התנהגות של כל עובד. על כן, על מנת "לכסות את כל הבסיסים", מעבר לתפקוד יאה ושמירה על הנחיות הבטיחות במקום העבודה, ניתן גם לרכוש ביטוח מעסיקים. לא, אנחנו לא סוכנות ביטוח – אך יש לנו דעה: מי מוכר ביטוח חבות מעסיקים, איזה סעיפים אפשר למצוא בו ולמי ישתלם, לדעתנו, לעשות אותו. כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

מה תפקידו של ביטוח חבות מעסיקים?

תפקידו של ביטוח חבות מעסיקים הוא להעניק, כפי שניתן לצפות, כיסוי ביטוחי על תאונות עבודה שלמעסיק יש אחריות מסוימת, ולו מקרית – בהם. כלומר, עבור כל מקרה שיש חשיפה לתביעה. כך, שמצד אחד ניתן להקפיד שהכל מתנהל פיקס במקום העבודה, ומצד שני להחזיק ביטוח כדי לכסות גם את הרובד הביטוחי. תפקידו של הביטוי היא לכסות את פיצויי התשלומים שאולי ייפסקו לעובד בעקבות נזקי גוף ונפש, עליהם מדווח וקושר לתאונת עבודה. תאונה, שבפסק הדין הוחלט כי אכן מיוחסת לפציעה שדווחה.
בתוך פוליסה של ביטוח חבות מעסיקים, ניתן למצוא סעיפים אשר מכסים:

  1. מקרה מוות המקושר לרשלנות מעסיק
  2. מחלה המקושרת לרשלנות מעסיק
  3. תאונה המקושרת לרשלנות מעסיק
    כל זאת ועוד, במהלך תקופת הביטוח. הכיסוי מכוון ספציפית לכיסוי הפיצוי שנפסק בבית משפט לזכות עובד, לרבות עלות הכיסוי בתביעה. מדובר בביטוח אשר מכסה פיצויי תביעות עובדים על פי פקודת נזיקין. זאת, בשונה מביטוח לאומי אשר עושה את שלו על בסיס חוק הביטוח הלאומי. על כן, העובד רשאי לתבוע 2 גורמים, כרצונו. במסגרת תביעת חבות מעסיק ניתן להגיש תביעה על סעיפים אשר לא נכללים בחוק הביטוח הלאומי.

האם ביטוח חבות מעסיק רלוונטי רק עבור בתי עסק אשר מנהלים תנאי עבודה בתנאים לא בטוחים?
לא כך הדבר. ביטוח חבות מעסיק יכול להיות רלוונטי גם במקומות עבודה אשר נחשבים בטוחים באופן יחסי. כל מקרה לגופו וניתן להיוועץ בעורך דין המתמחה בנישה זאת על מנת לקבל חוות דעת מקצועית מורחבת. כך או כך, מעסיקים לא מכוסים בידי ביטוח לאומי בנושא חבות מעסיקים. כמו גם, עובדים לא מקבלים את מלוא הכיסוי (שאולי היו רוצים) מביטוח לאומי, עבור חלק מהסעיפים הנוגעים בתאונות עבודה. על כן, הכתובת, במקרים מסוימים, של עובדים – זה לתבוע את המעסיק (או חברת הביטוח של המעסיק).
אם ניקח לדוגמה ביטוח חבות מעסיקים וצד ג', נראה ביטוח משלים לביטוח הלאומי. אשר, מתוקף סעיפיו, יכול לכסות בגובה המוסכם בפוליסה. דהיינו, סכום שיכול להגיע גם עד 20,000,000 ₪. מדובר בפוליסה המותאמת הן למאפייני העסק והן לתנאי העבודה במקום העבודה. במילים אחרות, ביטוח חבות מעסיק יכול להשלים את הפיצויים שעובד מסוים יכול ורוצה לקבל, מעבר לכיסוי הניתן לו מטעם ביטוח לאומי.

למי יכול להשתלם להחזיק בביטוח חבות מעסיקים?

זו שאלה מצוינת, ויש שיגידו כי התשובה היא כולם. כל מעסיק. כל אדם אשר מעסיק עובדים. ולא רק בעסק, אלא גם בבית. לרבות עובדי משק בית, שיפוצניקים, מטפלים, גינון וכו'. בין היתר, כי מדובר במצבים שגם בהם אפשר שיהיו סיכונים. כמו גם במקומות עבודה בהם "הסיכון", יותר מנוהל ומודע, כמו באתרי בנייה, מקומות בהם עובדים עם מכונות כבדות וכו'.

האם ביטוח מעסיקים וצד ג' הוא לחלוטין ביטוח סטנדרטי ואחיד בין כל אחד וכל מצב?

התשובה היא, לא. ביטוח שכזה יותאם אישית בכל מקרה, עבור כל מקום עבודה ועבור כל מעסיק. ניתן להתאימו עבור המעסיק והסכומים המבוטחים. חברות אשר מציעות ביטוח חבות מעסיק כמו איילון, הראל, הפניקס (הרחבת ביטוח דירה לביטוח חבות מעסיקים) וכן הלאה – יכולות להציע את החבילה הייחודית שלהן. יכול להיות שבחבילה מסוימת יכללו כיסויים מסוימים שבחבילה אחרת, בחברה אחרת – לא יכללו. כמו לדוגמה, אפשר ש-"נזקי אזבסט" יכללו, או שלא – בהתאם לחבילה. על כן, יהיה נכון להתייעץ עם בעלי מלאכה מיודעים שידעו להצביע על ההבדלים ולהכווין לחבילה המתאימה לעסק נתון.
למידע נוסף בנושא זה, ניתן ליצור קשר עם משרדנו – אשר מייעץ ומייצג לקוחות למעל לשני עשורים. משרדנו זכה לדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים. ניתן לפנות כעת על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות.

שירותי החברה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>מיסוי אופציות עובדים</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

חבות מעסיקים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

האם חברת הביטוח יכולה לשלם שיפוי חלקי בלבד במסגרת הפעלת ביטוח מעסיקים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג מעסיקים בהליכים פליליים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן