מלאו טופס לחזרה

מניעת קבלת היתר לפיטורי עובדת בהריון

כפי שרבים מאיתנו יודעים, אין אפשרות לפטר עובדת בהיריון, גם אם עבדה פחות מ-6 חודשים במקום עבודה, עקב הריונה. זאת, כי על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, מדובר באפליה אסורה. מעבר לכך, ניתן לראות זאת כהפרת חובת תום לב. על כן, אין אפשרות לפטר בעקבות נסיבות היריון, עוד מיום העבודה הראשון של עובדת. זאת, אלא אם כן, קיבל היתר לפיטורי עובדת בהריון. משרדנו עוסק במניעת קבלת היתר שכזה, לטובת העובדת. כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

אין לפטר ללא קבלת היתר פיטורין

כאמור, באם עובדת מחזיקה בוותק של 6 חודשים לפחות באותו מקום עבודה, אין לפטר אותה מכל סיבה אלא בהינתן קבלת היתר מיוחד. היתר זה, ניתן מן הממונה על חוק עבודת נשים. כאשר, אין צפי לקבלו באם סיבת הפיטורים היא כביכול היריון. 

כאשר מדובר בעובדת שקיבלה הודעה מוקדמת על פיטורים, טרם צברה 6 חודשי וותק – תעסוקתה תהיה מוגנת גם כן, באם הפיטורים ייכנסו לתוקף לאחר שנצברו לזכותה 6 חודשים. גם אם המעסיק לא ידע על הריונה בעת שהחליט על הפיטורים. למעשה, גם אם מדובר בהיריון שהחל בתקופה שחלפה בין מתן ההודעה המוקדמת לפיטורים, למועד בו הפיטורים עצמם נכנסו לתוקף – חלה החובה לקבל היתר על מנת לפטר את העובדת.  במילים אחרות, בהינתן תקופת היריון – אין המעסיק יכול להעניק לעבודת הודעת פיטורים באם אין לו היתר. גם אם הפיטורים עצמם, נועדו להיכנס לתוקף, במועד שלאחר 60 היום שלאחר חופשת הלידה (התקופה המוגנת בחוק).

החובה להגיש בקשה להיתר פיטורים

  1. על מנת לפטר עובדת בתקופת היריון – יש להגיש בקשה להיתר פיטורים.
  2. היתר זה יכול להתקבל בידי הממונה על חוק עבודת נשים
  3. על הממונה על חוק עבודת נשים, להשתכנע, באופן מספק, כי אין הפיטורים רלוונטיים להיריון.
  4. הממונה תתחשב בנסיבות הרלוונטי ליחסי העבודה ולמקום העבודה.
  5. זה בדיוק המקום להתערב (ולערב את משרד עורכי הדין אריק שליו ושות'), ולבקש מניעת קבלת היתר לפיטורי עובדת בהיריון.
  6. על מעסיק לבקש היתר לפיטורי עובדת בהיריון, אם ברצונו לפטרה – באם יש לה וותק של 6 חודשים ומעלה במקום העבודה. חובה זו חלה בכל נסיבה, גם אם על פניו נדמה שאין קשר בין הרצון בפיטורין לסטטוס ההריוני.
  7. באם מעסיק ינסה לפטר בלי היתר – הפיטורים יבוטלו מעיקרים. והעובדת, תהיינה זכאית לשלל הזכויות כאילו לא קיבלה את הפיטורין.
  8. באם התקבל היתר לפיטור עובדת בהריון, עבור מועד עתידי – העובדת זכאית לתשלום שכר, עד מועד הפיטורים שנקבע בהיתר. כמו גם, לתמורה עבור הודעה מוקדמת.
  9. באם פוטרה עובדת שלא כדין, במהלך תקופת ההיריון – ברשותה עילה לתביעת פיצויים.

זכויותיה של עובדת

על כן, כל עובדת, בכל שלב היריון, זכאית להגנה שכזאת על פי חוק. באם פוטרה שלא כדין, אין פיטוריה נחשבים ויש ברשות העובדת לנקוט בשלל צעדים, כמו:

  1. להגיש תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה.
  2. להגיש תביעה בבית הדין לעבודה. לתבוע פיצויים בגובה השכר וההטבות הרלוונטיות.
    1. באם מדובר בעובדת אשר לא צברה וותק של 6 חודשים, אך פוטרה עקב סטטוס הריוני, הרי שיש ביכולתה להגיש תביעת פיצויים. עליה, להוכיח, כי הסיבה לפיטורים לא הייתה בנמצא. כאשר על המעסיק, להוכיח שהפיטורין לא היו בעקבות ההיריון.
    2.באם לעובדת וותק מעל 6 חודשים, ופוטרה ללא היתר – הרי שיש ביכולת לתבוע לפיצויים בעילת חוק עבודת נשים. באם הפיטורין היו עקב ההיריון, ביכולתה לתבוע פיצויים גם מטעם חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה.

על מניעת קבלת היתר פיטורין

על מנת למנוע מהמעסיק לקבל היתר לפיטורי עובדת בהריון, משרדנו מעניק שירות הן לעובדים והן לעובדות, על מנת להגן עליהם מפני בקשות לאישור פיטורין. משרדנו אמון על כתיבת תגובה לבקשת האישור, ולאחר ליווי לשימוע אצל הממונה על עבודת נשים.

ביכולתנו לטעון טענות, המתאימות לפסיקה הקיימת, כמו גם לחוק הרלוונטי. באם הלקוחה החליטה לפתוח תיק בעניין חוק עבודת נשים, והמעסיק הגישה בקשה בתגובה לתביעה – ביכולתנו גם לייצג את הלקוח/ה. משרדנו מייעץ ומייצג ללקוחות, בתחומים משפטיים שונים, מעל ל-20 שנה. משרדנו זכה לדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים. לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, ניתן ליצור עימנו קשר כעת.

קבלת אישורים לפיטורי עובדת הרה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<a></a><a><strong>החמרת מצב בריאותי. תביעה לדיון מחדש לפי תקנה 36</strong></a>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

פיטורים בזמן היריון או חופשת לידה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

פיטורין בזמן הריון(פתח בטאב חדש בדפדפן)

פיטורי עובדת הרה ללא היתר(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן