מלאו טופס לחזרה

קבלת אישורים לפיטורי עובדת הרה

יש מעסיקים שלא רוצים להעסיק נשים בהיריון. אולי זה עקב האיחורים לעבודה, ההיעדרויות הזמניות לרגל בדיקות, הוויב הכללי של שיתופים של תהליך ההיריון, שמירת היריון, וכן הלאה נושאים שלא ממש משתלבים טוב מבחינה תפקודית ומקצועית. ובכן, באם ישנה עובדת בהיריון, המועסקת במקום העבודה והיא חוסה תחת הגנת החוק, על המעסיק לוודא קבלת אישורים לפיטורי עובדת הרה טרם יפטר את העובדת בפועל.

אישור לפיטורי עובדת הרה?


יש להסתכל בסעיף 9 לחוק עבודת הנשים, על מנת להבין את הנושא. לדברי החוק, עובדת זמנית או קבועה בעלת וותק של 6 חודשים ומעלה, חוסה תחת הגנת החוק ואין לפטרה אלא בהינתן אישור מיוחד של שר התעשייה והמסחר. ההיתר לא יינתן, יש להניח, למעסיק אשר מבקש לפטר עובדת בהיריון מסיבות הקשורות לסטטוס הריונה ותו לא, מאשר לסטטוס העסק, כמו פשיטת רגל, צמצומים וכן הלאה. הוראות החוק אגב, חלות גם על עובדת המועסקת באמצעות קבלן חוק אדם. גם במקרה זה, יש לבקש היתר.
שר התעשייה והמסחר בודק את בקשת המעסיק ורואה אם ישנה עילה מוצדקת להצדקת הפיטורין. למעשה, אין אישור לפגוע בהיקף המשרה ובגובה ההכנסה, גם אם אלו תלויים בתפוקה. כל שינוי, יכול להתקבל, רק מטעם אותה עובדת אשר קיבלה אישור רפואי לשם כך. על מנת להגיש בקשה לכדי פיטורי עובדת הרה, על מעסיק להגיש זאת בכתב לממונה באגף ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה והמסחר. מדובר בטופס הנקרא: "טופס בקשת היתר לפי חוק עבודת נשים לפיטורים או פגיעה בהיקף משרה או הכנסה". שם קליט, אנחנו יודע

pregnant woman put a toy heart to his stomach

איך ממלאים את הטופס?
תוך מילוי הטופס, המעסיק ימלא את העילות אשר הוא מבקש בגינן את האישור לפיטוריה, כמו:

  1. מכירת עסק
  2. סיום חוזה העסקה
  3. צמצומים
  4. תפקוד לקוי
  5. צו פירוק
  6. כינוס נכסים
  7. פשיטת רגל
    וכן הלאה. לכל עילה, יש כמובן עניין לצרף את המסמכים התומכים בה. אילו מסמכים? אלו, כדלקמן:
  8. אישור רפואי המעיד על היריון
  9. באם עילת הפיטורין היא צמצום, הרי שיש לקבל אישור רואה חשבון, המאמת את מצבו של העסק, והערך שבצמצום כוח אדם. יש לצרף רשימת מפוטרים, תפקידם ושנות וותק.
  10. אם עילת הפיטורין היא תפקוד, יש לצרף אישורים התומכים בטענה לתפקוד לקוי. ניתן לצרף גיליון נוכחות, אישור מחלה, היעדרויות וכו'.
  11. אם העילה היא הפסקת פעילה, יש לצרף אישור רואה חשבון בגין כך. לרבות טופס המעיד על פיטורי עובדים אחרים ועסקים אחרים שאולי ישנם.
  12. אם העילה היא מכירת עסק, גם כאן יש לצרף אישור וראה חשבון בעניין הפסקת פעילות, פיטורי עובדים, חוזה מכירה. לרבות, רשימת העובדים שיועסקו על ידי הבעלים החדש. באם הבעלים החדש לא מתכוון להעסיקה, יש לצרף מכתב המפרט את השיקולים לכך.
  13. אם העילה היא פירוק או כינוס נכסים והליכי פשיטת רגל, יש לצרף צו בית משפט לאחד מההליכים המצוינים לעיל. יש לצרף גם אישור רואה חשבון המפרט את רשימת העובדים שאולי נותרו להשלמת ההליך. יש לצרף מכתב המסביר את המשך העסקתם, מטעם נאמן או מנהל מיוחד.
  14. באם העילה היא נסיבות מיוחדות, יש לצרף טפסים בהתאם. לדוגמה, ביצוע עבירות פליליות: יש לצרף אישור מסירת תלונה למשטרה, תלושי שכר וגיליון נוכחות. כמו גם, חוזה עבודה, וטפסים נוספים אחרים.
  15. אם העילה היא סיום חוזה עבודה, כלומר הגעת תקופת ההעסקה לקיצה – יש להגיש חוזה העסקה, רשימה של עובדים אחרים שפוטרו עם תום החוזה, משרות פניות, המלצות כמו גם חוות דעת של אנשים אחרים בדבר תעסוקתה של העובדת.

יש להקפיד על כל הפרטים והמסמכים…


בנוסף, יש למלא בטופס את פרטי המעסיק המבקש את היתר הפיטורין, לרבות אלו של מנהל משאבי אנוש בחברה. אם עורך דין מסייע להגיש את הבקשה, יש למלא גם את פרטיו. יש, כמובן, למלא גם את פרטי העובדת. הבקשה, עם נספחיה, תעבור לעובדת שתאשר כי קיבלה אותם, ותחתום כהוכחה לכך. המעסיק יצרף את האישור לנספחים, וישלח למשרד הממונה. בהינתן סירוב העובדת לחתום, ישלח המעסיק את המסמכים בדואר רשום ויצרף אישור שליחה. יש לוודא את כי כל המסמכים הרלוונטיים והנדרשים ינכחו בבקשה, אחרת היא עלולה שלא להיות מטופלת ולחזור להשלמות תוך 7 ימים. בהינתן עמידה בכל הדרישות, יפתח תיק במשרד. כמו גם, יקבע מועד לפגישה עם הגורם הממונה במשרד למען שמיעת גרסתם של הצדדים המעורבים.
למידע נוסף בנושא זה, ניתן ליצור קשר עם משרדנו. למעשה, ניתן לקבל גם ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות, גם בנושא זה. למשרדנו רקורד מוכח של הצלחות בתחומים משפטיים שונים, כמו גם זכה בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים ואף זכה לייעץ ולייצג לקוחות למעל שני עשורים.

פיצוי לעובדת הרה שפוטרה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

פיטורי עובדת הרה ללא היתר(פתח בטאב חדש בדפדפן)

פוטר ללא פיצויים בגלל חופשה ללא אישור המעסיק(פתח בטאב חדש בדפדפן)

פיטורין בהיריון – עכשיו גם בכנסת(פתח בטאב חדש בדפדפן)

טופס 161 – מה המהות שלו ואיך למלא אותו(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן