מלאו טופס לחזרה

מיסוי הסדרי פרישה מרצון

הסדרי פרישה מרצון, מעניקים לעובד תנאי פרישה משופרים, בהינתן שיסכים למסלול פרישה מוקדמת. בין המסלולים, ניתן למצוא כאלה אשר מעניקים מענקי פרישה מוגדלים. באפשרות העובד, לעשות שימוש במקלטי מס קיימים, על מנת להקטין את חבות המס בעבור הפיצויים המוגדלים. 

פיצויים מוגדלים במסגרת הסדר פרישה מרצון

כפי שרבים מאיתנו יודעים, כאשר עובד מפוטר מעבודתו – זכותו כחוק לקבל משכורת עבור כל שנת עבודה. במסגרת הסדר פרישה מרצון, העובד יכול לקבל פיצויים מוגדלים. נניח, פי 1.5 ואף פי 2 מהשכר. כעת, שאנחנו מבינים מה הם פיצויים בכלל, ופיצויים מוגדלים בפרט – הבה נדבר על מיסוי כספי פיצויים.

באופן עקרוני, פיצויי פיטורים יהיו פטורים ממס עבור גובה משכורת, בעבור כל שנת עבודה – עד תקרת מס מסוימת. בשנת 2020, לדוגמה, התקרה עמדה על 12,420 ₪ פר שנת עבודה. באם עובד מקבל פיצויים מוגדלים, אפשר שהדבר יעורר אירוע מס. על כן, השאלה היא, האם ניתן להקטין את המס, ואם כן – מה זה ידרוש. ובכן, בין היתר, זה ידרוש, להסביר את האופן בו עובד מתכנן לעשות שימוש בכספי הפיצויים, כמו גם בסטטוס משיכת הכספים. דהיינו, האם הכספים יימשכו במועד נוכחי, או עתידי.

שיקולים בהקטנת חבות מס

מי שמעוניין להקטין את תשלומי המס עם סיום העבודה, יכול לשקול את הפרטים הבאים:

  1. לסווג את כספי הפיצויים כחלק מתהליך פרישה.
    1. לא משנה אם מתכננים למשוך אותם במועד נוכחי או עתידי
  2. יש לזכור, כי כספי הפיצויים הם לא רק אלו אשר נצברו בקרן פנסיה או ביטוח מנהלים
    1. שכן, ניתן לכלול גם כספים נוספים, במסגרת "מענק פרישה"
      1. כמו דמי הודעה מוקדמת, פיצויים מוגדלים, השלמת פיצויי מעסיק ומענק הסתגלות.
    1. היכולת להגדיל את מענק הפרישה – תסייע בניצול הפטור המיועד לכספי פיצויים, ובניצול מקלטי מס אחרים (כמו רצף פיצויים ורצף קצבה), על מנת להקטין את המס הרלוונטי למענק פרישה.
  3. על כן, חשוב שהכספים יסווגו בידי המעסיק, ככספי פיצויים (במסגרת מילוי טופס 161) על מנת להימנע מתשלומי מס שולי. שכן, סכום גבוה יותר, עלול להוביל למדרגת מס שולי גבוהה יותר.

להכיר את סוגיית המיסוי

בשורה התחתונה: מי שמתכנן לצאת לפרישה מוקדמת, מתבקש להכיר את סוגיית המיסוי. ואם אפשר, אז להתייעץ עם בעלי מקצוע מומחים ובקיאים בתחום, על מנת להבין ביתר קלות במה מדובר. נניח, יש אנשים, שלא יודעים, כי קצבת פנסיה עלולה להניב תשלומי מס הכנסה במדרגות מס שהולכות ועולות. ועם זאת, בהחלט ניתן לבצע הפחתה בחבות המס, שיכולה להסתכם בחיסכון עם השנים. בין יתר אפשרויות: ניתן להחיל נקודות זיכוי מס, ולנצל אי אילו פטורים בעבור סכומים כלשהם מקרן פנסיה.

להבין את משמעויות המיסוי בענייני היוון פנסיה

על כן, מתבקש להבין את השלכות המיסוי על הסדרי הפרישה המוקדמת. בין היתר, מיסוי היוון פנסיה, פתיחת קרנות השתלמות כמו גם, קופות גמל. בייחוד, אם יש מטרה למשוך סכום הוני מעבר לקצבה החודשית. וכן, זה בהחלט אפשרי לעשות כך – לאור כך שניתן לקבל חלק מהפנסיה כסכום חד פעמים. אך יש שימליצו להבין את ההשלכות של משיכת סכום הוני שכזה.  כי גם אם ניתן להוון סכום נכבד מקרן הפנסיה, יש לזכור, שאפשר שיהיו לזה השלכות במיסוי. שכן, משיכת הון שלא עומדת בכללים מסוימים, עלולה להניב מיסוי של 35 אחוזים. כאשר, ישנן אפשרויות מיסוי זולות יותר, אשר מאפשרות לשלם, לדוגמה 15 אחוזים של מס נומינלי על הרווחים. במקרה זה, תוך שימוש בתיקון 190 לפקודת מס הכנסה.

לסיכומו של דבר,

אם יש עניין להסכים להסדר פרישה מרצון, בין אם כי יש רצון לפרוש, ו/או לקבל את ההטבות המוצעות – יש להבין את השלכות המיסוי, ובכלל, השלכות ומשמעויות ההסדר. ניתן להתייחס לזכויות, וכיצד ההסדר ישפיע עליהן. לענייני המיסוי. ובכלל, למשמעויות השונות שההסדר הספציפי מביא עימו לשולחן.

למידע נוסף על נושא זה, ניתן ליצור עימנו קשר. משרדנו מייעץ ומייצג ללקוחות, בתחומים משפטיים שונים, מעל ל-20 שנה. משרדנו זכה לדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים. לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, ניתן ליצור עימנו קשר כעת.

<strong>מענק פרישה</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>מיסוי אופציות עובדים</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>הסדרי פרישה מרצון</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

נוהג במקום העבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>ע"מ שוחט נ' מדינת ישראל – פסק דין תקדימי</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ניכוי מס – טופס 106(פתח בטאב חדש בדפדפן)

 

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן