מלאו טופס לחזרה

ייצוג בכירים בהליכי שימוע

 

תהליך שימוע לפני פיטורים יכול להיות מתוח ומלחיץ, בזמן שחרב הפיטורים כביכול מתקרבת והעובד חש את האופציה שבקבלת מכתב הפיטורים ממקום העבודה שלו. במיוחד כאשר מדובר בעובד שעבד באותו מקום משך שנים. הייצוג בשימוע על ידי עורך דין יכול לסייע לעובד להציג את טיעוניו באופן מובהק, להעלות טיעונים משפטיים משכנעים ולוודא את החוקיות של התהליך. תמיכה משפטית ונפשית מצידו של עורך הדין יכולה לסייע לעובד במהלך התהליך.

 

מדוע לקבל ייצוג של עורך דין בהליך שימוע:

כאשר פוגשים בעובד שקיבל זימון לשמועה לפני פיטורים, בוחנים את כל זכויותיו ומבררים אילו אפשרויות משפטיות זמינות לו. המשמעות המשפטית של זימון לשימוע מתחילה להתגלות כבר בשלבים המקדימים לשימוע עצמו, על מנת להבין להבין את ההגנות הזמינות לו ואת השלבים הבאים.

בזמן השמועה עצמו, מסייעים לו להציג את הטיעונים שלו בצורה מובהקת, משפטית וברורה, ומספקים לו ייצג שמגן על הזכויות המעוגנות בהוראות החוק. לאחר השמועה, מספקים לו תמיכה משפטית נוספת בכל השלבים הנדרשים ובהתאם לרצונו.

  1. דחיית השימוע:

אפשרות לדחות את השימוע לצורך "רכישת זמן" עשויה להיות כלי יעיל, כדי להכין את הסימוכין ולהתכונן בצורה מיטבית.

  1. בקשה למסמכים:

דרישת מסמכים רלוונטיים שיכולים לשמש בהוכחת נכונות טענות העובד וכרקע להליך. כמו כן, המסמכים עשויים לשמש ככלי לתמיכה בתביעה עתידית.

  1. הכנת ההגנה:

הכנת מוקדמת יכולה לשפר את הסיכויים של העובד להציג את הטיעונים שלו בצורה  מסודרת ומשכנעת.

  1. יצוג בשימוע:

עורך דין מנוסה יכול להשפיע על הצגה נכונה ואפקטיבית של הדברים על מנת להציג את נקודת המבט של העובד באופן היעיל והרלוונטי ביותר.

  1. משא ומתן:

משא ומתן על ידי עורך דין בשלב מוקדם יכול להביא להסכמה או פיצוי משמעותי. כך ייתכן כי יובא פיתרון המספק הן את העובד והן את המעסיק.

אריק שלו ושות'

קבלת ייעוץ לפני השימוע

חשוב להבין כי לפני השימוע ישנם מספר צעדים חשובים שניתן ומומלץ לבצע, ושיש פחות מינוף לבצע אותם לאחר השימוע עצמו. לאחר שהוא כבר מתרחש, הכדור הוא אצל המעסיק וכל מה שנותר הוא לחכות להחלטתו הסופית.

בשל כך, נהוג לפעול מראש ולבצע צעדים רבים לפני השימוע כדי להשפיע על ההחלטה הסופית. בתקופה בה העובד עדיין בתפקידו, ניתן להבין את הסיטואציה ולפעול בהתאם. כאשר הוא עוד פעיל כחלק מהצוות, העובד יכול לנצל את הזמן הזה לטובתו. אין צורך למהר לקבוע החלטות.

ישנם משרדים שעוסק בליווי מגוון רחב של עובדים, שעורכים מספר פעולות בשלבים שלפני השימוע. כל אלה הן פעולות שמטרתן לסייע לעובד. למשל, להשיג פיצוי כספי לטובתו של העובד דרך משא ומתן עם המעסיק. בשלב זה, כאשר עוד אין שימוע, לעובד יש את הזכות לדחות את השימוע ולדרוש דברים שונים כדי לדחות אותו, כמו דרישת מסמכים או הצגת נימוקים. בשלב זה, המעסיק עשוי לסייע באופן נמרץ לדרישות העובד על מנת לסיים את התהליך כמה שיותר מהר.

 

להלן מספר נקודות חשובות לקראת הליך השימוע:

  1. עדיף לא לגשת לשימוע בלי התייעצות עם עורך-דין. הכנה טובה וייעוץ מקצועי יכולים להבטיח שהעובד יהיה מוכן היטב לשימוע ויכיר בזכויותיו.
  2. אם השימוע נקבע במועד קרוב, כדאי לבקש מהמעסיק לדחות את התאריך. כך יהיה לעובד זמן מספיק להתכונן ולהתייעץ עם עורך-דין.
  3. אם כבר נקבע תאריך קרוב לשימוע, עדיף לא להיכנס ללחץ, ובמקום, לבקש את דחייתו. המעסיק יכול להבין את הצורך להתייעצות מקצועית ולהסכים.
  4. במהלך התייעצות עם עורך-דין, יש לבדוק את המסמכים הרלוונטיים ולהכין את הטיעונים הנדרשים להגנה.
  5. אם מעסיק לא מסכים לדחות את השימוע, עדיף להשתמש בזמן הנותר להכנה הטובה ביותר ולשאול את עורך-דין לגבי המסלול הטוב ביותר.

 

כללים להליך שימוע

הליך שימוע בנושא פיטורים צריך להתנהל תחת הכללים הבאים:

  1. יש למסור זימון בכתב לשימוע, הכולל את הסיבות לרצון לפטר את העובד.
  2. על העובד לקבל אפשרות לעיין בכל חומר רלוונטי ולהציג את מלוא הטיעונים שלו.
  3. יש לערוך פרוטוקול או תיעוד של שיחת השימוע, הכולל את הנושאים שנדונו.
  4. הסיבות המוצהרות לפיטורים לא יכולות להיות סיבות מפלות, בניגוד לחוק או בשל פעולות חוקיות שביצע העובד, כמו עמידה על זכויותיו במקום העבודה.

בדיקת כלל הזכויות של העובד לפני השימוע

זכויותיו של העובד אינן מסתיימות בייצוג הולם בהליך השימוע. חשוב לבדוק קבלת זכויות בעזרת עורך-דין בשלב שלפני השימוע. בשל כך, בכל פגישה שעורך דין מבצע עם לקוח, יש באפשרות לבצע בדיקה עיונית של זכויותיו, ואם מתברר שהזכויות שלו נפגעו, לסייע לו להגיע להסדר תשלום עם המעסיק.

 

דגשים לגבי ייצוג בכירים

אף שהחוק הישראלי אינו מבדיל בין סוגי העובדים השונים, יש שיגידו כי המציאות בבתי המשפט לא בהכרח משקפת זאת. עובדים בכירים, כמו  חשבי כספים ואחרים, נושאים באחריות לא רק כלפי מעסיקיהם, אלא גם לכפופיהם ולעתים אף לספקיהם של החברה.

אף שחוקי ודיני העבודה במדינת ישראל  מתייחסים באופן זהה (ברמת העיקרון) לכל עובד ועובדת, יש שיגידו כי עובדים בכירים עשוי להיתקל בהתמודדות משפטית שונה בבתי המשפט. קיימות שתי סיבות עיקריות המסבירות את התפישה הזו:

  1. שכר גבוה: גורמים כלכליים יכולים להשפיע על תפיסת השופט. הוא עשוי לתפוש אותם כעשירים יותר ולכן פחות זקוקים להגנה או עזרה משפטית. התפיסה הזו לא תמיד מדויקת, אך עשויה להשפיע על הדעה של השופט, לדעתם של אנשים מסוימים.
  2. אחריות יתרה: בכירים נמצאים בעמדת אחריות גבוהה יותר, גם כלפיהם וגם לכלפי אנשים אחרים כמו קולגות, תחתיהם ולעתים אף כלפי ספקים של החברה.

למה כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בייצוג בכירים?

יש שיגידו כי ייצוג בכירים במעמד דיני עבודה נעשה באופן שונה מייצוג עובדים שאינם, דווקא מאחר ונדרש להבין באופן מעמיק את פסקי הדין הרלוונטיים.  גם אם דיני העבודה חלים עבור עובדים בכל רמה, עדיין כדאי לבחור בעורך דין שיודע לעבוד באופן ספציפי עם עובדים בכירים ולהבין את הפסקה והחוק הרלוונטי.

במילים אחרות, יש ערך משמעותי בהבנה כיצד לייצג בכירים, גם אם החוק לא ממש מייחד אותם באופן ספציפי תוך התייחסות לכלל העובדים.

 

לסיכומו של דבר

עובדים ששוקלים איזה עורך דין יכול להתאים להם, לאור כך שהם למעשה עובדים בכירים, יכולים לבדוק את הרקע המקצועי של המייצג. יש שיגידו כי אין שום תחליף להיכרות עמוקה ונרחבת עם התחום המתמקד בנישה משפטית רלוונטית, ועם זאת, חשובה גם הכרות פרקטית ומעמיקה עם מגוון רחב של חוזים, נהלים וסוגי הסכמים המקובלים במסגרת השוק.

אם יורשה לאופה להעיד על נחתומו: למשרדנו שנות ניסיון ורקורד מוכח בתחום דיני העבודה. היכולת שלנו להבין ולעמוד מול אתגרים משמעותיים בנושאי דיני העבודה אינה ניכרת אל ורק במעמד הליך, אלא גם ביכולת לצלוח מגוון של סיטואציות משפטיות. אנו כאן כדי לתמוך בכם, לסייע ולייצג על הצד המשפטי בכל שלב ובכל נושא.

לפרטים נוספים בנושא זה, ניתן ליצור קשר עם משרדנו, אשר מייצג לקוחות זה כשני עשורים וקיבל דירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים, כדי לקבל ייעוץ ראשוני בהקשר משפטי נתון.

שימוע לפיטורין

ייצוג עובדים בכירים

 

ייצוג בכירים – מדיניות תגמול לנושאי משרה בחברה – הבורסה לניירות ערך

פיטורים בזמן מחלה

 

ייצוג מעסיקים בתביעות של התנכלות בעבודה

 

 

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן