מלאו טופס לחזרה

זכויות עובדים מול המעסיק – המדריך לעובד

עקב התוקף של דיני עבודה, לכל עובד ועובד יש זכויות. קיימים הסכמים קיבוציים, צווי הרחבה, חוקי מגן ועוד חוקים כאלה ואחרים. מדינת ישראל שמה בסדר העדיפויות שלה במקום גבוה את הזכויות של העובדים בארץ, ולכן הוקמה ישות משפטית שהיא נפרדת וכל תפקידה הוא להגן על זכויות של העובדים במקום עבודתם.

במאמר הקרוב אנחנו נדבר על זכויות עובדים מול המעסיק – המדריך לעובד. זהו מידע חשוב שלא כל אחד יודע. מומלץ לקרוא.

איך שומרים על זכויות נשים בעבודה ועל זכויות העובדים?

המערכת לשמירה על זכויות עובדים ועל זכויות נשים בעבודה היא מאוד מתקדמת, אך עדיין לוקה בחסר בכל מה שנוגע לעניין האכיפה. עדיין קיימים הרבה מעסיקים אשר מתעלמים מהחוקים, מהתקנות ומהסכמים אשר נוגעים לעניין.

כל עובד שמרגיש כי הזכויות שלו נדרכו על ידי המעביד או לחילופין אם הוא מרגיש שהמעסיק פגע בזכויות שלו, יכול לפנות ולבקש עזרה מגורמי הממשל אשר אחראיים על כל נושאי התעסוקה והזכויות של העובדים. ובכל זאת, קיים פתרון איכותי להגנה על הזכויות של העובדים ועל זכויות הנשים והוא לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני עבודה.

עורך דין מקצועי אשר מתמחה בדיני עבודה, יספק לכם ייעוץ משפטי, ילווה אתכם בתהליכי הגישור ועוד.

זכויות עובדים מול המעסיק

מה לא יודעים בתחום של ייצוג עובדים?

בהרבה מקרים, עובדים לא יודעים מה הזכויות הפנסיות שלהם ומה שיעורי ההפרשות שהמעסיק מחויב להפריש להם לקופת פיצויי הפיטורים וקופת לקרן הפנסיה.

יש המון מקרים בהם עובדים שנמצאים לפני גיל הפרישה פונים לעורכי דין לדיני עבודה ומבקשים ייצוג עובדים בתביעה כנגד המעסיק. הם עושים זאת מכיוון שהם מגלים שאחרי שעבדו שנים רבות, המעסיק לא הפריש עבורם את כספי הפנסיה המגיעים להם.

איך עו"ד דיני עבודה יכול לעזור בעת הפרת חוזה עבודה?

כאשר מתרחש הפרת חוזה עבודה מצד העובד, עו"ד דיני עבודה מבהיר לאותו עובד כי אם יפר את החוזה, הוא נותן סיבה טובה למעסיק לפטר אותו, שלילה של תשלום פיצויי פיטורים ועוד. כאשר החוזה מופר מצידו של המעסיק, זה יקרה בדרך כלל כאשר המעסיק לא ישלם לעובד, לא ייתן לו זכויות סוציאליות שהן בסיסיות לפי החוק, תשלום פנסיה ועוד. ההפרה יכולה לקרות גם כאשר הזכויות שנסגרו בחוזה לא משולמות וגם כשהמעסיק מביע יחס מזלזל ומשפיל כלפי העובד. עורך הדין יכול לייצג אתכם מול המעביד על מנת שתוכלו לקבל פיצוי הולם וראוי.

מה קורה במקרה של פיטורים ללא הודעה מוקדמת?

מה עושים במקרה בו המעביד לא נותן לעובד הודעה מוקדמת? אחד הסעיפים בחוק קובע שבמידה והמעסיק לא נתן הודעה מוקדמת כדין לשני, אז המעסיק יהיה לשלם לעובד פיצוי כספי אשר שווה לשכר של העובד עבור אותה התקופה שהוא היה צריך לתת עליה הודעה מוקדמת.

כלומר, במקרה של פיטורים ללא הודעה מוקדמת,  מדובר בעבירה על החוק שיהיה חייב לשלם עליה. למשל, אם העובד שאותו פיטרו התחיל לעבוד במקום אחר ביום שאחרי הפיטורים המפתיעים, והוא קיבל משכורת שהיא יותר גבוהה מהמקום הקודם, הוא עדיין יהיה זכאי לפיצוי עקב חוסר ההודעה המוקדמת.

אם ההודעה לא ניתנה לו כמו שרשום בחוק, הוא לא צריך להוכיח שנגרם לו נזק כלשהו בעקבות חוסר מתן ההודעה. כל אדם שמתחיל לעבוד במקום עבודה כלשהו, חייב לברר מהן הזכויות שלו כדי שהוא יוכל לכסות על עצמו במקרה הצורך.

שכר טרחה בדיני נזיקין(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שכר טרחה בתאונות דרכים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

סכסוכים כספיים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>הודעה מוקדמת על פיטורין והתפטרות</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

חוק הודעה מוקדמת לפיטורים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן