מלאו טופס לחזרה

שכר טרחה בתאונות דרכים

מהו שכר טרחה בתאונות דרכים? ובכן, כשזה נוגע לתחום הנזיקין בכללותו, המחוקק לא בדיוק התערב ואין הסדרה ועל פי כן כל עורך דין רשאי לגבות לרצונו (ובהסכמת הלקוח). כשזה נוגע לתחום תאונות הדרכים הרי שהמחוקק אכן התערב וישנו תעריף מרבי, אשר הוגדר על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין.

מהו שכר טרחה בתאונות דרכים?

במילים פשוטות, באם לקוח החליט לקבל ייצוג משפטי מטעם עורך דינו, במסגרת תביעה לקבלת פיצויים, הרי שעורך הדין רשאי להחליט על שכר טרחה הולם המחושב כאחו מסוים מסכום התביעה המשולם. המחוקק הסדיר זאת בסעיף 16 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כאשר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין הגדירה תעריפים מקסימליים לשכר שניתן לגבות.

להלן שכר טרחה בתאונות דרכים שאכן ניתן לגבות:

  • 8% במקרה והייתה פשרה טרם המשפט (בתוספת מע"מ)
  • 11% במקרה והייתה פשרה לאחר תחילת המשפט (בתוספת מע"מ) ולפני פסק דין.
  • 13% במקרה והפיצוי התקבל לאחר קבלת פסק הדין (בתוספת מע"מ)
שכר טרחה בתאונות דרכים

מה הן ההגבלות על שכר טרחה בתאונות דרכים?

כך או כך, שכר טרחה בתאונות דרכים לא יעלה על 13% מהסכום שנפסק לטובת התובעים. שולמו סכומים גבוהים מעבר לתעריף המירבי, ישנה זכאות להחזר הסכום העודף. יתרה מכך, פסיקות מסוימות בנושא פירשו כי אין לגזור שכר טרחה מכח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אלא רק מהסכום ששולם בפועל לתובע.

משמע, החישוב נעשה מלמטה, על בסיס סכום התביעה נטו ועל על בסיס סכומים רעיוניים שונים (דוגמת הוצאות עורך דין וכו'). כך או כך, שכר הטרחה לא יעלה על 13% מהסכום שנפסק לטובת התובעים. שולמו סכומים גבוהים מעבר לתעריף המירבי, ישנה זכאות להחזר הסכום העודף.

יתרה מכך, פסיקות מסוימות בנושא פירשו כי אין לגזור שכר טרחה מכח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אלא רק מהסכום ששולם בפועל לתובע. משמע, החישוב נעשה מלמטה, על בסיס סכום התביעה נטו ועל על בסיס סכומים רעיוניים שונים (דוגמת הוצאות עורך דין וכו').

במילים אחרות, החוק חל כאשר אנחנו עוסקים בתביעות פיצויים שעוסקות בתחום תאונות הדרכים. כאשר תעריף הגבייה המקסימלי מתבסס על השלב הנוכחי בהליך המשפטי.

אם מדובר בשלב בו טרם החלו הליכים משפטיים, או טרם התקבל פסק הדין או שמא התקבל פסק הדין – התעריף המקסימלי (באחוזים) נד גם כן.

כאשר לא מדובר בתחום תאונות הדרכים, אלא בתחומים כלליים יותר של נזיקין – הרי שלא חלים חוקים מסוימים המסדירים את תעריף הגבייה המקסימלי. ועל פי כן שיעור הגביה יכול לעלות משמעותית, מזה המוגדר על פי חוק עבור שכר טרחה בתאונות דרכים.

כיצד משרדנו יכול לעזור?

במסגרת הגשת תביעה בעניין תאונות בדרכים, יש חשיבות להיוועץ עם עו"ד תאונות דרכים. זאת כדי לדעת את כל הזכויות העומדות לרשותך, ואף כדי לקבל ייצוג נאמן במסגרת ההליכים המשפטיים. כאמור, החוק מסדיר את עניין הפיצויים לתחום זה ועל פי כן שכר הטרחה יהיה מוגבל על בסיס השלב במשפט בו ההליך מתקיים (לפני משפט, לפני פסק דין או לאחריו).

במסגרת הגשת תביעה בעניין תאונות בדרכים, יש חשיבות להיוועץ עם עורך דין. זאת כדי לדעת את כל הזכויות העומדות לרשותך, ואף כדי לקבל ייצוג נאמן במסגרת ההליכים המשפטיים. כאמור, החוק מסדיר את עניין הפיצויים לתחום זה ועל פי כן שכר טרחה בתאונות דרכים יהיה מוגבל על בסיס השלב במשפט בו ההליך מתקיים (לפני משפט, לפני פסק דין או לאחריו).

ניתן להיוועץ עם משרדנו כדי לשמוע את חוות דעתנו, כאשר משרדנו עוסק בייעוץ וייצוג לקוחות מזה כשני עשורים כמו גם קיבל דירוג BDI כאחד ממשרדי הדין המומלצים ביותר.

ייצוג נפגעי תאונות דרכים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שכר טרחה בדיני נזיקין(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שכר טרחה ביטוח לאומי(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שכר טרחה בדיני עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

תאונות עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן