מלאו טופס לחזרה

תביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי

מדי יום מתרחשות ברחבי הארץ תאונות עבודה רבות, כולל כאלה שפוגעות ביכולת של העובד או העובדת להתפרנס. על-מנת למנוע נזק כלכלי חמור, יש להגיש תביעה מתאימה לביטוח הלאומי. בחלק מהמקרים של תביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי לא ממהר לאשר את הבקשה, ועל כן מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה. ייצוג עובדים שנפגעו בביטוח לאומי הוא אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין אריק שלו ושות'.

כל השלבים של תביעת תאונת עבודה מול הביטוח הלאומי

* הגשת תביעה לדמי פגיעה – לאחר תאונות עבודה משלם הביטוח הלאומי דמי פגיעה עבור עד 90 ימים שבהם העובד לא יכול לעבוד. לתביעה זו חובה לצרף דוח מבית החולים שטיפל בעובד מיד לאחר הפגיעה או לחילופין תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה. שכירים מחויבים להגיש טופס 250 ועצמאים טופס 283. דמי הפגיעה הם 75% מההכנסה הממוצעת של העובד שנפגע.

* הגשת תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה – אם תאונת העבודה פוגעת ביכולת להתפרנס לתקופה ארוכה יותר מ-90 יום יש להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות (קצבה חודשית או מענק חד-פעמי). לתביעה זו יש לצרף מסמכים רפואיים המעידים על חומרת הנזק וכן הוכחה שהוא אכן תוצאה של תאונת העבודה.

* זימון לוועדה רפואית – הגוף המוסמך לקבוע את דרגת הנכות הוא ועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי. חשוב לדעת שהחוק מאפשר לכל מי שזומן לוועדה זו להתייצב עם עורך דין, ועורך הדין רשאי להשיב על כל שאלה בשמו של המבוטח. לאחר שהוועדה קובעת מהו שיעור הנכות של האדם, פקיד תביעות מחשב את דרגת אי הכושר, ובהתאם נקבע האם הפיצוי יהיה מענק חד-פעמי או קצבה חודשית (לתקופה נתונה או לצמיתות).

אופן הגשת תביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי

לאחר הגשת תביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי בוחן כאמור את מצבו של האדם. אם התביעה נדחתה, מתגבר הצורך בעזרתו של עורך דין – לצורך הגשת ערעור ובמידת הצורך גם תביעה בבית דין לעבודה. עוה"ד אריק שלו צבר ניסיון רב בתחום הספציפי של התנהלות מול הביטוח הלאומי במקרים של תאונות עבודה, ובנוסף מביא לידי ביטוי בקיאות, יסודיות ויושרה מוחלטת כך שכל תהליך מול המוסד יתנהל רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה.

תאונת עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הטרדה מינית כתאונת עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>הגשת ערעור על החלטת הביטוח הלאומי לבית הדין האזורי לעבודה והדיון בו</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

מה עושים במקרה של תאונת עבודה?(פתח בטאב חדש בדפדפן)

מדריך למתלונן באשר לנהלים ודגשים במקרה הטרדה מינית(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן