מלאו טופס לחזרה

עבודת בני נוער

בני נוער, החבר'ה הצעירים האלה שעובדים בחופשים. במקרים רבים, כשמדברים על עבודת בני נוער, מדברים על משרות אשר לא דורשות מיומנויות מיוחדות או ניסיון קודם. ניתן לפגוש את החבר'ה הצעירים במסעדות, בשליחויות, באולמות אירועים, בדוכנים, בסופר מרקטים וכן הלאה. החוק מסדיר יופי טופי את זכויותיהם, לרבות אחריות המעסיק כלפיהם. ועם זאת, אין זה אומר שבני הנוער מודעים לזכויותיהם. אז כן, יש להם זכויות, וזה יותר מאשר להרוויח כסף לתקופת זמן קצרה בתוך עולם עסקי חדש ומרגש.

עבודת בני נוער

מה הם זכויותיהם של בני הנוער?

יש ערך בהחזקת הידע הרלוונטי בעניין זכויות עבודת בני נוער. זאת כדי לדעת אם בני הנוער אכן מקבלים את מלוא זכויותיהם במשרה נתונה, ובהתנהלות עם המעסיקים וגם אם בני הנוער הספציפיים לא בדיוק יטרחו לגלות את הידע הזה, הוריהם או חבריהם או דמות סמכות אחרת בחייהם יכולה להתעדכן בפרטים אלו ופשוט לבדוק אם הם מתקיימים בעניינם.  

הבה נתחיל עם הבייסיקס. על פי חוק עבודת הנוער, אין אפשרות להעסיק בני נוער טרם מלאו להם גיל 15. באם מדובר על חופשות רשמיות של בית ספר, אפשר גם בגיל 14. על מנת להתחיל עם עבודת בני נוער, יש להוציא פנקס עבודה. ניתן לעשות זאת בלשכות התעסוקה.

יש להצטייד ב…

  1. אישור רפואי מרופא משפחה
  2. תמונה
  3. ותעודת זהות של בן הנוער או הוריו

מבחינת שעות עבודה

1המגבלה היא עד 8 שעות ביום, ולא יותר מ-40 בשבוע.
2כאשר אין אישור להעסקה במסגרת שעות נוספות.
3מעבר לכך, אין אישור להעסיק בני נוער בימי מנוחה שבועית, על פי דת. אפשר שזה יהיה ביום שבת או ביום ראשון.
4ולאחר כל שש שעות עבודה, יש עניין לאפשר מנוחה של45 דקות על פי חוק. ההפסקה היא על חשבון העובד, כלומר, המעסיק לא משלם עבורה.
5מבחינת טווח השעות הרלוונטי: לא ניתן לאפשר עבודת בני נוער בין השעות שמונה בערב לשמונה בבוקר שלמחרת, עבור בני נוער מתחת לגיל 16. מגיל 16 עד 18, ניתן להעסיק תוך קבלת אישור מיוחד, בין השעות עשר בלילה ועד שש בבוקר למחרת. ההיתר זמין מטעם הממונה על חוק עבודת הנוער (03-5634222).
6שעות העבודה יירשמו על ידי המעסיק, וייחתמו מדי יום בחתימתו ובחתימת העובד. זאת באם השכר משולם על בסיס חישוב השעות של העובד. בהינתן שעון נוכחות אלקטרוני, אין צורך ברישום והחתמה ידנית.
7מבחינת תשלום על שעות עבודה, הרי שישנו מינימום מינימלי המוגדר בחוק. ניתן לבדוק על מה הוא עומד נכון לקריאת שורות אלו. אפשר שזה יתעדכן מעת לעת.
8ניכויי מס: אין אפשרות לבצע ניכויי מס ממשכורת קטין. אם כי, המעסיק מחויב בתשלום ביטוח לאומי. אין אפשרות לנכות מס ביטוח לאומי או ביטוח בריאות ממשכורת הקטין. אין אפשרות לנכות מס ממשכורת שאינה עולה על 4,100 ₪. יש לדווח על עבודת בני נוער בטופס 101 למס הכנסה. עצם ההכרה כבני נוער, יכולה לספק נקודת זיכוי מס אחת (יש לזה משמעות כספית בעת חישוב המס).
9דמי נסיעה: עד לסכום של 26.40 ₪ ליום. ניתן לקבל זאת כהחזר הוצאות נסיעה מן המעסיק.

מה התנאים לגבי העסקת בני נוער בתחום הפרסומות?

מה לגבי עבודת בני נוער בתחום הפרסומות? ובכן, הדבר מצריך אישור מטעם שר העבודה והרווחה, בהינתן ילד שגילו מתחת לגיל 15, וזאת לאורך תקופת זמן ייעודית ותחומה. אם כי, מעסיק עם רקע פלילי בשלל עבירות המערבות ילדים לא יורשה להעסיק ילדים בפרסומת או בהופעה ציבורית. באם מעסיק עומד בתנאים ומחזיק בהיתר להעסקת ילד בפרסומת, אין אפשרות שיהיו בהם תכנים אלימים, מינים או גזעניים, או שימוש בחומרים אלכוהוליים וסיגריות. על המעסיק לשמור על הילד מכל מפגע פיזי ולמלא את התנאים לנוחיותו.

לרבות:

  1. סיפוק מזון מתאים
  2. מתן כבוד
  3. מתן הסעות

אין למעסיק בתחום זה, אפשרות, להעסיק ילדים בתקופת הלימודים בין אם בבתי ספר או בגנים. ילד מגיל 8 מעלה לא צריך ליווי מבוגר באם מופיע בהצגות ובסרטים.

עבודות מוגבלות בחוק?

ישנן עבודת בני נוער אשר נחשבות כאסורות על פי חוק. אלא אם כן מדובר בחניכים, בתחום התמחותם ולימודם המקצועי, או באם התקבל אישור העסקה מיוחד מטעם המפקח הראשי במשרד העבודה והרווחה.

עבודות אלו כוללות:

  1. מטחנות בשר
  2. חומרי נפץ וזיקוקים
  3. בור שופכין
  4. הרמת משאות כבדים
  5. מנהרות

למידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם משרדנו ואף לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות. משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות מעל לשני עשורים, כמו גם זכה בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים.

מאמרים נוספים שכאי להכיר:

עבודת נוער.

עבודת נוער בחופשת הקיץ.

ניכוי מס.

ועדי עובדים.

הסכם אי תחרות.

שעות נוספות(פתח בטאב חדש בדפדפן)

20 שנות ניסיון(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן