מלאו טופס לחזרה

משיכת פיצויים ללא התפטרות

משיכת כספי פיצויים ללא התפטרות

כבר בשנת 1963 חוקקה הכנסת את חוק פיצויי פיטורים שנועד להסדיר את היחסים שבין מעסיקים לעובדים בסיום תקופת ההעסקה, ובפרט תשלום פיצוי למי שפוטר – על-מנת לסייע לו להתנהל מבחינה כלכלית עד למציאת מקום עבודה חדש. באופן טבעי חלו שינויים משמעותיים בתחום לאורך 60 השנים מאז חוקק חוק זה. כיום מחויבים המעסיקים להפקיד באופן אוטומטי מדי חודש 6% מהשכר של העובדים. ההפקדה היא לחיסכון הפנסיוני של כל עובד, ולכן עולה לעיתים השאלה האם אפשרית משיכת פיצויים ללא התפטרות. משרד עורכי דין אריק שלו ושות' מסייע לעובדים שפוטרו או התפטרו למצות את זכויותיהם מול המעסיק, על בסיס ניסיון של למעלה מ-20 שנים.

משיכת פיצויים ללא התפטרות ואחרי התפטרות – מידע חשוב

* במהלך תקופת ההעסקה – כל עוד אדם עובד אצל מעסיק מסוים, אין שום דרך למשןך את כספי הפיצויים מהחיסכון הפנסיוני שבו הם מופקדים. ניתן למשןך את כספי התגמולים שמהווים את החלק השני של החיסכון הפנסיוני, אולם חשוב לקחת בחשבון כי רשות המיסים גובה במקרים אלה מס בשיעור משמעותי.

* לאחר התפטרות – עובד שהתפטר עקב הרעת תנאים זכאי לאותם תנאים בדיוק כמו עובד שפוטר, לרבות אפשרויות משיכת כספי הפיצויים. הרעת התנאים חייבת להיות מוחשית – למשל העברה של מקום העבודה לכתובת אחרת שמקשה על העובד להגיע, הרעת התנאים הפיזיים במידה ניכרת, הורדה בדרגה, הפחתת שכר, יחס מבזה, שינוי משמעותי בשעות העבודה ועוד.

* התפטרות בדין מפוטר – מצבים נוספים שבהם עובד מתפטר הוא שווה זכויות לעובד שפוטר הם כשהפרישה מהעבודה היא על רקע מצב בריאותי (של העובד או של קרוב משפחה מדרגה ראשונה), עקב מעבר דירה בעקבות נישואין או גירושין, גיוס לכוחות הביטחון וישנן עוד נסיבות ספציפיות רלוונטיות.

התנהלות זהירה ואחראית

סוגיית משיכת פיצויים ללא התפטרות אינה "רק" משפטית אלא גם כלכלית. חשוב לציין כי רוב המומחים ממליצים שלא למשוך את כספי הפיצויים עד לפנסיה, אלא אם כן הנסיבות מחייבות זאת. בכל מקרה עוה"ד אריק שלו וצוות המשרד שייסד אמונים על הושטת סיוע לעובדים שמעסיקיהם מערימים קשיים ומונעים מהם את הזכויות והכספים המגיעים להם על-פי חוק.

קניין רוחני בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

זכאות לפיצויים למתפטר(פתח בטאב חדש בדפדפן)

פוטר ללא פיצויים בגלל חופשה ללא אישור המעסיק(פתח בטאב חדש בדפדפן)

התפטרות בדין מפוטר(פתח בטאב חדש בדפדפן)

סכסוכים כספיים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

 

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן