מלאו טופס לחזרה

דוגמאות להתעמרות בעבודה

בשוק העבודה הישראלי קיימים מפגעים רבים, והדבר שקשה ביותר לראות הוא יחס קשה ומשפיל לעובדים. לכן, קיימים חוקים אשר מגינים על העובד מפני התעמרות. אם אתם מחפשים דוגמאות להתעמרות בעבודה, הגעתם למקום הנכון.

במאמר הבא אנחנו הולכים להסביר לכם בדיוק מה היא התעמרות בעבודה, איך להימנע ממנה, מה לעשות כשחווים אותה ואיך להגן על עצמכם. 

דוגמאות להתעמרות בעבודה

מה עושים כשמרגישים התעמרות?

בניגוד לתפיסה הרווחת, שאין מה לעשות, בפני העובד או העובדת קיימים כלים רבים באמצעותם הוא יכול להגן על עצמו מפני התעמרות של המעסיק. הנה כמה דברים שתוכלו לעשות.

עימות ישיר

הדבר הראשון שנרצה לעשות הוא פנייה למעסיק והסבת תשומת ליבו להתנהגות השלילית שלו. שלב זה הוא אולי קשה ולא תמיד יעיל, אך הוא הכרחי אם אתם רוצים לפנות לפתרונות משפטיים. זאת מכיוון שהתעמרות מוגדרת כהתנהגות חוזרת ונשנית. 

אם אתם יכולים לתעד את השיחה, מה טוב. זה יעזור לכם להוכיח בשלב מאוחר יותר שהמעסיק המתעמר היה מודע למעשיו, ושהעובדה שהוא מתנהג בצורה שלילית אכן הובאה לתשומת ליבו. הציגו בפניו מספר דוגמאות שקרו להתעמרות בעבודה ובחנו את התגובה שלו.

פנייה לעורך דין

אם הפתרון של שיחה ועימות לא עזר, אתם יכולים לפנות לעורך דין מקצועי שמתמחה בדיני עבודה על מנת שייצג את האינטרסים שלכם בבית המשפט. עם הפנייה לעורך דין, מומלץ לאסוף כמה שיותר דוגמאות להתעמרות בעבודה, בהן תוכלו להשתמש בבית המשפט.

התאגדות עובדים

במידה והמעסיק מתעמר לקבוצה של עובדים, יש לאסוף מספר דוגמאות להתעמרות בעבודה אשר התרחשו בסביבה שלכם ולפנות לייצוג משפטי באופן מרוכז.

דוגמאות להתעמרות בעבודה

אם אתם לא בטוחים מהי בדיוק התעמרות בעבודה, הנה כמה דוגמאות שיעשו לכם קצת סדר בראש:

דוגמאות להתעמרות בעבודה על בסיס מגדר

התעמרות בעבודה יכולה להיות מבוססת מגדר או נטיה מינית, כלומר, יחס שלילי ברור כלפי עובדת רק משום שהיא אישה, יחס שלילי כלפי עובד משום שהוא הומוסקסואל, וכו'. הגדרות אלו יכולות להיות עילה להליך משפטי גם משום שהן בגדר האפליה השלילית.

דוגמאות להתעמרות בעבודה לעובדי קבלן

אחת האוכלוסיות אשר חשופות יותר מכל להתעמרות בעבודה הן אוכלוסיית עובדי הקבלן. זאת מכיוון שהמעסיק בפועל הוא לא המעסיק "על הנייר", והם עלולים ליפול בין הכסאות. חשוב לדעת שמבחינת החוק, גם המעסיק בפועל וגם המעסיק הרשמי נושאים באחריות להתעמרות כשמגיעים לבית המשפט.

ייעוץ מקצועי במקרה של התעמרות מעסיק

גם אם אספתם דוגמאות רבות מספור להתעמרות במקום העבודה מצד המעסיק שלכם, יהיה קשה מאוד להשתמש בהן נגדו בהיעדר ייעוץ מקצועי של עורך דין המתמחה בדיני עבודה. לכן, חשוב לבחור בקפידה את איש המקצוע אשר ייצג את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

זכויות עובדים בחברה ובחוק הישראלי

החוק הישראלי קובע קשת רחבה של זכויות וכללים שעוזרים לשמור על כבודו של העובד ועל זכויותיו. חשוב לזכור שבכל מקרה של פגיעה בזכויות אלו – יש מה לעשות, ולא צריך להישאר במצב של חוסר אונים לאורך זמן ממושך. 

הדברים שחשוב לדעת במקרה של התעמרות 

אנחנו מקווים שהמאמר הזה עזר לכם להבין את הכלים העומדים לרשותכם, ושבחנתם מספר דוגמאות להתעמרות במקום העבודה אשר הפכו את המושג הזה לברור יותר עבורכם. 

משרד עורכי דין אריק שלו ושות' מתמחה בדיני עבודה והגנה על זכויות עובדים. שנים רבות של ניסיון, כמו גם אלפי לקוחות מרוצים, הופכים אותנו לאחד המשרדים המובילים בתחום. נשמח לעמוד לשירותכם ולייצג אתכם בכל מצב.

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן