מלאו טופס לחזרה

אפליית נשים בעבודה

למרות שבמדינת ישראל קיים חוק המסדיר את שוויון ההזדמנויות בקרב עובדים, אנחנו עדיין רואים מעסיקים רבים אשר מקיימים אפליית נשים בעבודה. אפליה זו היא פסולה מהיסוד, אך למרות זאת – במקרים רבים קשה מאוד להוכיח את קיומה ולתבוע פיצויים.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות? למי עובדת יכולה לפנות כאשר היא סובלת מיחס שלילי במקום העבודה על בסיס המין או המגדר שלה? בכתבה הבאה נפרט כמה נקודות חשובות שיעזרו לכן אם החלטתן להלחם על זכויותיכן.

מהי אפליית נשים בעבודה?

אפליה היא יחס שלילי על בסיס שאינו מוצדק – מין, מגדר, מקום מגורים, השקפה פוליטית, מוצא אתני וכיוצא בזאת. אפליית נשים בעבודה היא יחס שלילי הניתן על ידי המעסיק ללא סיבה מוצדקת, כלומר, שאינו קשור לתפקוד של העובדת בפועל אלא רק להיותה אישה. 

מהו המצב העדכני לשנת 2022? 

למרות המודעות ההולכת וגוברת לנושא של אפליה בעבודה, אנחנו עדיין רואים מעסיקים רבים אשר מתייחסים לעובדים ולעובדות שלהם בחוסר שוויון. על פי דיווחים רבים, מגיפת הקורונה ותקופות הסגרים הרבות הביאו אף להחמרה במצב וליצירת מקרים רבים של אפליית נשים.

אפליית נשים בעבודה

מה קורה אם הואשמתי באפלייה כמעסיק?

למרות ריבוי המקרים של אפליית נשים בעבודה, אנחנו נתקלים גם במעסיקים אשר הואשמו בדבר שלא בצדק. במקרים מסויימים ונדירים, עובדת מקבלת יחס שלילי בגלל תפקוד לקוי מסוג כלשהו, אך מייחסת זאת למין או למגדר שלה. כאשר הדברים מגיעים לידי כך, מומלץ למעסיק לפנות אל ייצוג מעסיקים בדיני עבודה

למה כדאי לפנות לייצוג מקצועי?

ייצוג מקצועי של המעסיק יעזור לו להבהיר את עמדתו בצורה הטובה ביותר בפני בית המשפט, ולהימנע מנזקים ומתשלום פיצויים. יש לשים לב שכאשר פונים לקבלת ייצוג של עורך דין דיני עבודה, יש חשיבות לבחירת איש מקצוע מנוסה אשר יש לו היכרות נרחבת עם פסקי דין תקדימיים בתחום זה. 

למה נשים מופלות לרעה במקומות עבודה?

אפליית נשים בעבודה היא דבר אשר יש לו סיבות רבות, וקשה מאוד למגר באופן מלא. הנה שתי סיבות אפשריות, שאולי גם את חווית בתור אישה.

אפליה על רקע הריון או הרחבת המשפחה

מעסיקים רבים מתחילים לתת יחס שלילי ומפלה לאישה אשר נכנסה להריון או הצהירה על כוונה להרחיב את המשפחה שלה בעתיד הקרוב. זאת מתוך חשש לתפקוד הסדיר של האישה יפחת – חשש שכמובן אין לו בסיס מוכח (מיותר לציין שנשים רבות ממשיכות לבצע את תפקידן באופן מיטבי גם בשלבים הראשוניים של ההריון או לאחר חזרה מחופשת הלידה).

אפליית נשים בעבודה על רקע שוביניסיטי

דעה שלילית על נשים רק מעצם היותן נשים היא פסולה, אך עם זאת עודנה קיימת בישראל של שנת 2022. דעה זו עלולה להוביל ליחס שונה לשנים ביחס לעמיתיהן הגברים.

אילו עוד סוגים של אפלייה קיימת במקומות עבודה?

בישראל קיים חוק שוויון בעבודה, אשר מעגן את זכותם של כל עובד ועובדת לקבל יחס הוגן, להתפרנס בכבוד ולהתמקצע במשלח ידם על פי היכולות ומידת ההשקעה שהם מביעים.

הנה עוד מספר סיבות לאפליה אשר נצפות בשוק העבודה, ועלולות להוות עילה לתחילת הליך משפטי:

  • אפליה על רקע מוצא אתני
  • אפליה על רקע דת או תרבות
  • אפליה על רקע עמדה פוליטית, דעה חברתית או השתייכות למפלגה
  • אפליה על רקע מקום מגורים
  • אפליה על רקע גיל 
  • אפליה על רקע קיום טיפולי פוריות 

לסיכום – למי פונים במקרה של תביעה על רקע אפליה?

אנחנו במשרד אריק שלו ושות' מתמחים בדיני עבודה מכל הסוגים, לרבות אפליית נשים בעבודה. נשמח לעמוד לרשותכם לכל אורך הדרך, במלוא המקצועיות והניסיון.

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן