מלאו טופס לחזרה

כאבי גב ופגיעות דיסק כתאונות עבודה

יש אנשים שיכולים לתהות לעצמן מה הם כאבי גב ופגיעות דיסק, ומה ניתן לעשות על מנת לקבל הכרה בהן מהמוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל גמלאות ומענקים שונים.

מה יכול להוביל לכאבי גב?

יש המייחסים לכאבי גב עשיית מעשים חריגים. כמו:

  1. סיבוב עמוד השדרה
  2. הרמת משא כבד
  3. משיכה או דחיפה
  4. ישיבה ממושכת לא יציבה

וכן הלאה. פגיעות גב יכולות לדרוש טיפול מסור ותקופת התאוששות. ישנם מספר גורמים או סיבות שניתן לייחס לעניין כאבי גב. כאבים שכאלה יכולים להיות מיוחסים לאירוע חד פעמי, או מאמץ הדרגתי ומתמשך. מאמץ שיש בו כדי להפעיל מתח על שרירי הגב, הרצועות או הדיסקים. תנועות החוזרות על עצמן כמו ישיבה ממושכת, דחיפה, הרמה, משיכה וכו' – יכולים להיכלל גם כן בקטגוריה זו. כאבי גם יכולים להתחלק לשתי קבוצות, לצורך נוחיות בתיאורם. קבוצה אחת היא הכאבים הזמניים. המתארת כאב חד שיכול להגיע במהירות ולהצטמצם תוך מספר שבועות. וקבוצה שנייה היא הכאבים הכרוניים. מן הסוג שיכול להימשך יותר משישה שבועות.

תאונת דרכים – מתי יחשבו לתאונת עבודה ?

אילו תאונות עבודה רלוונטיות לנושא כאבי גב זה?

ניתן לפרט גם פגיעות כאב המיוחסות למקומות עבודה. כמו לדוגמה:

  1. פריצות דיסק. מדובר על תופעה המייחסים לתזוזות בחוליות. התזוזות יכולות להתרחש עקב אירועים שונים. כמו לדוגמה, תנועה פתאומית ולא נכונה של החוליות. אולי עקב תאונת דרכים, תאונת עבודה אי הרמת משקל כבד באופן שלא היה מתאים להרימו.
  2. פגיעה בחוט השדרה. במקרה זה מדובר בתופעה שיכולה לקבל כל מיני סוגים של ביטויים. בין אם מדובר על שבר חוליה, פריצת דיסק או תזוזת חוליה. במקרים מסוימים, יש שידברו על נזק עצבי שיכול להתקשר גם לקשיי תפקוד עם ידיים, הירדמות רגליים, פגיעה אורולוגית וכו'.

מה משימתו הראשונית של התובע לקבלת הכרה באחוזי נכות?

אם נחזיר את הדיון לשיח עם המוסד לביטוח לאומי, הרי שיש מקרים בהם המוסד לביטוח לאומי יכול להכיר באובדן כושר עבודה מפאת כאבי גב. על מנת לקבל הכרה שכזאת, יש להוכיח קשר סיבתי בין הפגיעה לתנאי עבודה. במילים אחרות, להוכיח כי הפגיעה קשורה להקשר התעסוקתי על פני מצב ניווני אשר אינו קשר להקשר התעסוקתי.

על כן, משימתו של תובע (ועורך דינו, אם ירצה לקבל סיוע מקצועי בהליכים המשפטיים) היא להוכיח את הקשר הסיבתי. יש שיגידו שזה לא בהכרח פשוט ומובן מאליו, באם קיים מצב ניווני טבעי ו/או אם לא היה מדובר באירוע חריג וחד פעמי אלא מפגיעה מצטברת בהקשר תעסוקתי. בנוסף לכך, על התובע להוכיח את אחריות המעביד לפגיעה, לרבות אי עמידה בנהלי בטיחות בעבודה וכל המשתמע מכך.

תאונת עבודה
תאונת עבודה

מה לגבי "הוכחת נזק"?

יש לזכור, כי כאב גב בפני עצמם לא בהכרח מחייבים הכרה באחוזי נכות. אלא הביטוי שלהם יכול להקנות זאת. כלומר, אם כתוצאה מכאבי גב אדם חווה מגבלה ביכולתו לנוע כמו גם חולשת שרירים, אפשר שזה יאפשר לו להחזיק בעילה לקבלת הכרה באחוזי נכות. ישנן בדיקות שיכולות לסייע באבחון מקור הכאב והגבלת התנועה, ולפיכך לצייד את התובע באסמכתא לטענותיו.

אותם אחוזי נכות מושפעים ממידת התרשמות הוועדה הרפואית למידת הגבלות התנועה ובהתאם למיקום הפגיעה. בהקשר לענייני נכות אורתופדית ונכות נוירולוגית. כך או כך, יכול להיות שיהיה ערך בסקירת הנושא עם עורך דין המתמחה בנישה משפטית זאת.

לסיכומו של דבר,

הבה נדמיין מקרה לדוגמה על מנת להמחיש את התאוריה שהבאנו עד כה. נניח שיש עובד, שעבד בעבודה פיזית, ולאורך הזמן התבקש להרים משאות כדים. נניח כי המעסיק לא היה מקפיד על הוראות בטיחות במקום העבודה. ולא היה מספק כוח אדם נוסף על מנת לסייע בהרמת המשאות. נניח שהעובד היה מרים וסוחב משאות גם כאשר לא הייתה גישה נוחה (כמו לדוגמה, מעלית). ונניח שעם הזמן אותו עובד שם לב לכאבי גב. השאלה שניתן לשאול היא האם מדובר בתאונת עבודה, והאם למעסיק יש כאן אחריות. אלו הם הדברים שניתן לבדוק:

  1. יש לבדוק האם המעסיק קיים את הוראות הבטיחות. לדוגמה, האם המעסיק היה חייב לספק עזרה וסיוע לסחיבת המשאות. ואם הייתה בכך התרשלות. וכו'.
  2. יש לבדוק את הנזק.  שכן בלי נזק אין עילה (גם בלי טענת התרשלות). ניתן לעשות בדיקות על מנת לספק לכך סימוכין.
  3. יש לתעד זאת במערכת הבריאותית. זאת על מנת לספק ראיות להליך משפטי באשר לקיומו של נזק.
  4. יש לבדוק אם הקשר הסיבתי לנזק הוא אירוע חריג וחד פעמי או מצטבר.

למידע נוסף אודות הנושא, ניתן ליצור קשר עם משרדנו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות. משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות מעל לשני עשורים, כמו גם זכה בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים.

פגיעת גב של נהג משאית הוכרה כפגיעה בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

אוהבים לשתף בפייסבוק? לא בטוח שזה רעיון טוב(פתח בטאב חדש בדפדפן)

תאונות עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

תאונת עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

יחסי עובד מעביד(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג בוועדת ערר בעקבות הטלת עיצום כספי(פתח בטאב חדש בדפדפן)

אחוזי נכות בביטוח הלאומי(פתח בטאב חדש בדפדפן)

פגיעת גב של נהג משאית הוכרה כפגיעה בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>בקע מפשעתי כתאונת עבודה</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן